Reparacija turbina

Najčešći simptomi kvara turbine | Saznajte 5 simptoma

Najčešći simptomi kvara turbine

Današnji motori ne mogu da se zamisle bez turbokompresora (u daljem tekstu turbine), međutim kao i ostali dijelovi na automobilu oni su podložni kvarovima nakon određenog vremena. Koji su to najčešći simptomi kvara turbine i kako ih prepoznati možete saznati u nastavku ovog bloga.

Problematika – uzrok kvara turbine

Problem kod turbina najčešće je u broju pređenih kilometara. Fabrička preporuka je da se remont turbine kod putničkih vozila obavlja na pređenih 150.000 do 200.000 kilometara, što rijetko ko radi, već čest je slučaj da se čeka pojava prvih znakovi kvara turbine.

Kod velikog broja pređenih kilometara dolazi trošenja unutrašnjih komponenti motora, do habanja sastavnih elemanata motora: bregaste osovine, radilice, letećih i ležećih ležajeva, uslijed čega se pojavljuju sitne nečištoće koje silaz u karter (koji mi zovemo špon). Upravo te čestice će kasnije kroz uljnu drenažu, putem dovoda ulja, doći do turbine i polagano trošiti elemente turbine. Tokom tog procesa turbina, tačnije osovina turbine,  dobiva povećan zazor nakon čega dolazi do: povećane potrošnje ulja, do pojave različitih zvukova, do gubitka snage (vuče) i do različitih problema zbog kojih je vožnja otežana ili na kraju onemogućena.

Kada se pojave ovakvi simptomi kvara turbine, ona mora da se remontuje i obavi detaljna defektaža, kako bi se planirao proces reparacije turbine.

Najčešći simptomi kvara turbine | 5 simptoma kvara turbine

Gubitak snage (vuče)

Ako primijetite da vaš automobil ne ubrzava tako snažno kao prije ili čak sporo reagira pri pritiskanju papučice, to bi mogao biti znak koji ukazuje na mogući kvar turbine.

Isto tako automobili koji se bore da održe velike brzine ili nisu u stanju da postignu brzine su nekada mogli, vjerovatno prolaze kroz proces trošenja elemenata turbine čiji je konačni ishod kvar turbine.

Gubitak snage (vuče)
Gubitak snage (vuče)

Turbo rupa | Turbo lag

Ukratko, turbo rupa (turbo lag) je kašnjenje između pritiskanja papučice gasa i osjećaja da se turbo aktivira. To sada obično traje oko 1 sekunde u novijim automobilima. Kada pritisnete gas, potrebno je vrijeme da turbina postigne odgovarajaću radnu brzinu i obezbjedi motoru potreban nivo pojačanja za postizanje njegovih maksimalnih performansi. U idealnom slučaju, čim pritisnete gas, turbo bi već trebao postići radni broj obrtaja.

Turbo rupa | Turbo lag

Ukoliko primjetite razlike u tom zakašnjenju, zajedno sa ostalim simptomima koji ukazuju na kvar turbine, najbolje opcija jeste da posjetiti ovlašteni servis ili vašeg mehaničara.

Buka iz motora | Zvukovi iz motora | Turbina fućka ili cvili

Jedna od prednosti turibna je također u tome što one zapravo čini motor tišim jer prigušuju zvukove koji se stvaraju tokom usisavanja zraka.

Međutim, ako počnete da čujete glasnu buku cviljenja ili fućkanja turbine (pomalo poput zubarske bušilice ili policijske sirene) to je mogući simptom kvara turbine.

Kako kvar turbine postaje ozbiljniji, buka će se jednako pogoršavati. Zato ako primijetite ovaj simptom kako dolazi iz vašeg motora, trebali biste posjetiti ovlašteni servis ili vašeg mehaničara kako bi pregledao vaš automobil i ustanovili uzrok navedenog simptoma.

Buka iz motora | Zvukovi iz motora | Turbina fućka ili cvili

Plavo-sivi dim iz auspuha | Plavo-sivi ispušni plinovi

Kada ulje iscuri u izduvni sistem, proizvodi prepoznatljiv plavo-sivi dim dok sagorijeva. To bi moglo biti uzrokovano napuklinom na kućištu turbine motora ili oštećenim unutrašnjim zaptivnim elementima.

Ako je ovaj simptom uzrokovan turbinom, velika je vjerovatnoća da ćete vidjeti ovaj plavo-sivi dim jer se broj okretaja motora povećava ubrzo nakon rada u praznom hodu.

Najčešći simptomi kvara turbine | 5 simptoma
Plavo-sivi dim iz auspuha | Plavo-sivi ispušni plinovi

Simptomi kvara turbine koji se mogu primjetiti inspekcijom turbine

  • Uljasti tragovi i naslage na turbo-punjaču
  • Visoka potrošnja ulja
  • Prevelika zračnost osovine i oštećenja lopatica
  • Začađenost unutar turbine

Simptomi kvara turbine te samo njihovo prepoznavanje se ogleda u sposobnosti osluškivanja rada motora i poznavanja performansi i mogućnosti vašeg motora. Naravno malo detaljniji samostalni pregled i zavirivanje ispod haube će sigurno potvrditi već postojeći kvar na turbini.

Mogu li voziti sa pokvarenom turbinom?

Što duže vozite svoj automobil sa pregorenom turbinom, motor će imati više oštećenja i samim tim će biti skuplji popravak. Iako će se auto kretati pokvarenom turbinom, bilo bi mnogo bolje da ga prestanete voziti i odmah odvezete auto u ovlašteni servis da reparira turbinu ili ugradi novu. Što duže pregorena turbina ostane bez popravke, to se više štete može prouzrokovati na motoru automobila.

pics of my blown turbo and need help - AudiForums.com

Šta da radite ako se pokvari turbina?

Kada se utvrdi da je turbina pokvarena, imate 2 opcije. Prva opcija, možete kupiti potpuno novi turbo i postaviti ga. Druga opcija, ako želite smanjiti troškove, moguće je obnoviti i uraditi reparaciju turbine koju imate.

Reparacija turbine | proces reparacije turbine

Pogledajte video procesa reparacije turbine u našem servisu

Cijena reparacije turbine | Cijena remonta turbine

Cijene se određuju u zavisnosti od oštećenja i tipa automobila. Svaka cijena je posebna i dogovara se sa našim stručnim osobljem. Okvirna cijena reparacije turbine počinje od 440 KM i ide na više.

Najbolja opcija je da se turbina donese na pregled, jer na taj način koje možemo ponuditi tačnu cijenu ili ako niste u mogućnosti onda trebate da nam pošaljete broj sa pločice turbine. Nakon toga možemo da Vam kažemo cijenu centralnog sklopa turbine (ketridža) i cijenu usluge. Ako je oštećena i geometrija turbine, cijena ide od 550 KM pa naviše. Ukoliko to nije slučaj cijena je niža za 100 – 150 KM ovisno od cijene geometrije.

Vršimo usluge i čišćenja turbine. A ukoliko ste zainteresovani za uslugu skidanja i montiranja turbine, molim Vas pozovite 062 903 390 – servis.

Kao što se može vidjeti iz gore istaknutih problema, simptomi kvara turbine su mnogi i treba ih pravovremeno prepoznati. Ako sumnjate da je to slučaj s vašim automobilom i želite razgovarati o reparaciji turbine ili jednostavno želite savjet, obratite našem timu iz Turbina.ba u Zenici, gdje će Vam naši tehničari i mehaničari rado pomoći.

Turbina.ba – 061 899 809 ili posjetite web stranicu Turbina.ba

PRATITE NAS NA DRUŠTVENIM MREŽAMA

/ REPARACIJA ZA SVE VRSTE VOZILA

Rezervišite termin
putem online forme

Upišite osnovne podatke u formu i Turbina.ba tim će vas kontaktirati u najkraćem mogućem roku.

/ REPARACIJA ZA SVE VRSTE VOZILA

Rezervišite termin
putem online forme

Upišite osnovne podatke u formu i Turbina.ba tim će vas kontaktirati u najkraćem mogućem roku.