Kako znati da je turbina pri kraju / da je vrijeme za reparaciju?
Prvi i najlakši za uočiti simptom kvara turbine jeste gubitak vuče. Ukoliko je pritisak turbo kompresora prenizak – stvar je jasna, turbina je neispravna.
Slijedeći, na oko vidljiv simptom je bijeli/plavičasti/crni dim iz auspuha. On je posljedica bacanja ulja u zadnji dio izduva ili naprijed u interkuler odakle dalje ide u cilindre, pa sagorijeva. Bilo da je u pitanju bijeli, crni ili plavi dim, svaki od njih predstavlja upozorenje da su neki dijelovi turbine počeli da otkazuju, tako da je bitno uraditi dijagnostiku kako bi se utvrdio kvar.
Turbina koja otkazuje proizvodi glasan zvuk koji dolazi iz motora u vidu zviždanja ili škripanja, a ta buka obično postaje sve glasnija kako se problem pogoršava. Ovakve posljedice su najčešće pokazatelji problema s kompresorskim kolom ili osovinom turbine.
Također , jedan od pokazatelja jeste curenje ulja na strani turbine. Ako se smanjuje nivo ulja u motoru treba posumnjati na gubitak ulja upravo zbog kvara turbine. Mogući uzroci ove vrste kvarova mogu biti curenje ili začepljenost odvoda ulja turbine, začepljenje otvora za uljne pare, zaprljan interkuler, istrošenje ležaja turbine..
Ako je pritisak turbine prevelik, došlo je do zaglavljenja ventila.
Želimo posebno naglasiti probleme koji se najčešće dešavaju na renault 1.5 dci, 1.9 dci, 1.9 dti i peugeot 1.6 hdi motorima: izostanak podmazivanja, trokiranje turbine zbog nečistoća u ulju, mehaničko oštećenje lopatica.
Ukoliko je turbokompresor neispravan, veoma je važno, pored reparacije turbine, utvrditi i otkloniti uzrok njenog kvara, kako se reparirana turbina ne bi ponovo pokvarila.