Danas nekoliko zanimljivosti o turbinama. Čemu služe, kako dolazi do kvara i kako se repariraju – odgovore ćete pronaći u tekstu ispod.
Turbina na vozilu služi za povećanje snage motora tako što brže puni cilindre zrakom pod pritiskom. Turbina na vozilu ima nekoliko funkcija, od toga da čini motor startnijim do toga da smanjuje potrošnju goriva.
Usisna grana kroz koju ulazi vazduh u motor i izduvna grana kroz koju izlaze izduvni gasovi smještene su jedna pored druge. U izduvnu granu ubačeno je kolo sa lopaticama (turbina) koja je osovinom direktno povezana sa drugim, kompresorskim kolom (kompresor – sa obrnuto postavljenim lopaticama u odnosu na turbinu) ubačenim u usisni kolektor.
Kako izduvni gasovi vrte turbinu u izduvnoj grani, tako se njeno okretanje prenosi na kompresor u usisnoj grani, koji tada usisava vazduh i pod pritiskom ga ubacuje u motor. Dakle, zahvaljujući tome što se veća količina vazduha ubacuje u motor, tj. u cilindre motora dobija se veća snaga.
Najčešći uzroci kvara turbine, ovisno o tipu vozila, su mehanička oštećenja, nečisto ulje, motor u lošem stanju, neredovna zamjena filtera zraka ili čak začepljen DPF filter.
Među najpoznatijim simptomima su zvuci slični zvižducima, gubljenje snage, te pretjerano trošenje ulja.
Proces reparacije:
Prvi korak je naravno sama demontaža, zatim pranje svih dijelova, nakon čega sljeduje dijagnoza. Zatim se pjeskare izduvni dijelovi izduvne grane i predusisni kolektor.
Slijedeći korak je zamjena samog srca/ketridža koji je esencijalni dio za rad turbine. Turbine ispitujemo na mašini i regulišemo protok zraka.
Nakon reparacije strogo se naglašava zamjena ulja, filtera ulja i zraka, pranje svih cijevi ulja i vazduha. Na francuskim motorima obavezna je demontaža i pranje kartera, pranje uljne pumpe, pregled ležajeva radilice iz razloga što se vrlo često desi da dolazi do naslaga mikronskih čestica koje ulaze u ulje zbog kojih turbina strada.
Cijena reparacije turbine se naravno određuje u zavisnosti od modela vozila, te od štete na samoj turbini. Naše stručno osoblje će vam reći cijenu prilikom osnovnog pregleda prilikom kojeg se utvrdi koji dio turbine je stradao, srce, geometrija ili nešto treće.